Käppar i hjulen på blå bananen

Vill man vara fin får man lida pin. Igår trotsade jag de kyliga vindarna och körde på klänning.
GE MIG SOMMAR, SOL OCH VÄRME!



Är så innerligt trött på Roslagsbanan. Snälla gräv upp siken, den fungerar ju ändå aldrig! Jag åker inte tåg så ofta men allt som oftast när jag ger mig ut i kollektivtrafiken så ska någonting konstra.
Igår hade dem ont om strömförsörjning från Åkersberga till Viggbyholm, vilket resulterade i att tåget gick med en snigels hastighet och jag överdriver inte när jag säger att det hade gått snabbare att gå.
Fattar inte vad problemet ska va?? Jag har full förståelse för att saker och ting kan frysa fast, gå sönder eller bara bråka i största allmännhet, när det är snöstorm och minusgrader men vad har dem till sitt försvar nu??
I JUNI månad???!
Allt detta trassel resulterade i att vi inte åkte in till Lottens tårtkalas (som vid det laget redan var slut) utan blev kvar i Täby och våldgästade vår Älsklings-Märrn, även känd som Kapten Rödskägg.
Detta beslut övervägdes noggrant och slutsatsen löd, vi ville inte ta oss in till stan för att sedan i stort sett vända och åka tillbaka hem.
Hos Marran smeds planer för sommaren som vägrar komma igång.
Vi ska grilla hos Sarah nu rätt snart, om några veckor och det ser jag fram emot! Hoppas på bra väder bara. har jag fel i mitt påstående när jag säger att weather rules the world? Tänk bara alla planer, möjligheter och inte minst humöret osv osv osv osv.!!!!!!
Fint väder hör sommaren till, jag vägrar acceptera en skitsommar som regnar bort!!
Återigen idag har vädret en stor påverkan när det gäller planer och så. Snälla solen kämpa!
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0