En längtan och tusen planer

Idag har jag varit på hemligt uppdrag! Mer info om det en annan dag.
Påsen SYNS INTE (eller?) och den gav inte ens ifrån sig ett endaste litet ljud under de viktiga minuterna. LÖVELY!
Under min sjukskrivning har jag och min hjärna jobbat heltid med att planera min framtid och göra verklighet av mina drömmar.
Vad vill jag med mitt liv?
Vad blir jag lycklig av?
Vilka personer vill jag ha i mitt liv?
Vem vill JAG vara?
Osv osv osv...
Förra veckan hade jag bara drömmar, nu helt plötsligt- från ingen stans är allt verklighet och jag står plötsligt mitt emellan två val.
Öjöj, det låter som att jag har planer att åka till månen eller så.. men va fan, jag har tagit reda på vad som får mig att må bra. Det är ett stort steg för att utvecklas i sig själv.
Allt hänger på den där sablans röntgen!!!! Jag räknar stenhårt med att opereras i slutet av Mars. Annars rasar världen samman och mina planer blir till aska som försvinner i vinden. Faktum är att allt jag har längtat efter skiter sig i sådant fall.
JAG HOPPAS ATT ALLT GÅR I LÅS!
Nu har jag hur som helst fått tid för röntgen på onsdag håll alla tummarna för att den går vägen!
Hehe... på tal om att saker och ting skiter sig...
Efter mitt eftermiddags äventyr kom jag glad i hatten hem. Weeeeoooo, väl innanför dörren lossnar påsen. Tur att jag har haft en bra dag idag, annars hade jag nog dränkt mig i mina tårar. Men nu kan jag i stället l'gga ännu en dag bakom mig..
Jag kan utan tvekan säga att jag har fått en insyn i vad uttrycket "städa upp sin egen skit" innebär. Men TACK, det räcker, jag FATTTAR!
Från skitsnack till något helt annat.
Efter att skrubbat både kropp och badrum rent från skit går jag för att släppa ut min lilla älskling på tomten. Tror hon har kommit i trotsåldern för övrigt. Yatzy skriker tills jag ger med mig och släpper in respektive ut henne..
Självklart går katten raka vägen till poolen och är fast besluten att hoppa ner på isen.
Själv går jag ut och ställer mig i närheten för att kunna göra en brandkårsutryckning om mina misstankar gällande den tunna isen skulle befara sig vara korrekta..
Mycket riktigt. Katten hoppar ner på den knakande isen och struttar runt i sisådär 5 sekunder och är totalt obekymrad. Själv är jag spänd som en fiolsträng.
Öjöj, plums!! -Där fick Yatzy sig ett vinterdopp, jag hoppas hon sent ska glömma!
Hon är som ett barn som själv måste lära sig av sina misstag, det går inte att säga åt henne.
Men nu har jag en nöjd, torr och mätt kiseflicka som sussar gott på soffan.
Hann i alla fall knäppa av några bilder på blötdjuret då jag fått upp henne ur isvaken och in i värmen.
Att katter har nio liv är nog tur. Annars skulle du vara borta för länge sedan, mitt älskade lilla odjur. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0